خبرهای داغ:
نماینده مردم قروین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛

آرا بیش از ۵۰ درصدی بازرگانان و صنعتگران، به جداسازی بخش صنعت از بازرگانی 

دکتر محمدبیگی عنوان کرد: در نظر سنجی از بازرگانان و صنعتگران، بیش از پنجاه درصد آرا مربوط به جداسازی بخش صنعت از بازرگانی است.  
کد خبر: ۹۴۴۳۱۶۰
|
۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و دهه تولید و تجارت با حضور مسوولان، صنعتگران و تولید کنندگان استان در سالن جلسات همایش های دانش گاه بین المللی امام‌خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

 

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قروین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این مراسم بیان کرد: با توجه به گرانی های افسار گسیخته به دلیل تحریم و سومدیریت های گذشته و نواقص موجود، تولید کنندگان با تمام مشکلات همزمان عرصه دار تولید هستند.

 

وی گفت: عمدتا دغدغه مطرح شده توسط فعالان اقتصادی در بیشترین مواردی که نظر سنجی شده، نبود نقدینگی مناسب، تحریک های خارجی و 

همچنین معضلات داخلی، عدم همراهی سیستم بانکی و امور مالیاتی و بیمه ای کارکنان است.

 

محمدبیگی اظهار کرد: درخواست های مهم صنعتگران استان، بحث صدور مجوزها، مشکلات شهرک های صنعتی و رفع آنها و موضوعات مرتبط با گمرک و پیگیری برای مقررات زدایی است.

 

محمدبیگی نماینده مردم قروین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در دوسال گذشته در مجلس بیکار ننشستیم و قانون جهش دانش بنیان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، از اقدامات ماست که این تسهیل در بازار تورمی به حفظ سرمایه های اقتصادی و کاهش استرس کارفرما و تولید کننده منجر می شود. 

 

وی افزود: هرچند با نقطه مطلوب فاصله داریم اما در نظر سنجی از بازرگانان و صنعتگران، بیش از پنجاه درصد آرا مربوط به جداسازی بخش تولید از بازرگانی است.

 

دکتر محمدبیگی در ادامه عنوان کرد: بررسی عدم پرداخت تخصصی به بازرگانی و عدم کنترل نرخ تورم بازار، نیازمند کارشناسی ویژه است که سالهاست از آن غفلت شده و بازار صنعت ما شبیه بیماری شده که هم به درمان آن می پردازیم و هم آن را زخمی می کنیم.

 

وی اضافه کرد: وقتی بانک‌ها به تولید روی بیاورند و مقررات دست و پاگیرشان کاهش یابد، قطعا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد در غیر این صورت اقتصاد کشور ضربه بسیار سختی خواهد خورد. 

 

نماینده مردم قروین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ضمن گله مندی از معاون وزیر که قرار بود مهمان این مراسم باشد افزود: انتظار ما حضور یکی از معاونان وزیر صمت در این برنامه برای حمایت و تجلیل از تولیدکنندگانی بود که زیر فشارهای سخت اقتصادی، چرخ تولید را پویا نگه داشته اند.

 

محمدبیگی گفت: در دنیا حدود سی درصد مشاغل، خرد و خانگی است و در ایران این میزان سه درصد است و انتظار داریم صنعتگران با فرآیندهای نو و دانش بنیان و ایده های خلاقانه بتوانند پشتیبان صنایع کوچک و متوسط باشند تا بتوانیم به این عدد جهانی نزدیک شویم تا خانواده ها شاهد پیشرفت فرزندانشان در زندگی و اشتغال باشند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها